SELAMAT DATANG KE BLOG INI

PIHAK KAMI MENGUCAPKAN SELAMAT DATANG KEPADA PENGUNJUNG YANG SUDI SINGGAH DI BLOG INI.
BLOG PERBADANAN PENGURUSAN TAMAN SEJAHTERA FLATS MANEGEMENT SERVICES,
BANYAK INFO YANG KAMI PAPARKAN UNTUK TATAPAN ANDA KHAS NYA BUAT PEMILIK DAN PENGHUNI RUMAH DI KAWASAN FLATS TAMAN SEJAHTERA INI.
HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT
03-62519070 emranhas

Jumaat, 6 Mei 2011

PENUBUHAN JAWATAN KUASA BERSAMA PEGURUSAN FLAT TAMAN SEJAHTERA

MANAGEMENT COOPERATION ATAU "JMB"  MANA SATU YANG TERTAKLUK PADA FLAT TAMAN SEJAHTERA ? MARI KITA BINCANG BERSAMA

        Buat pertama kalinya pada 22hb march 2011 ,pihak pemaju Flat Taman Sejahtera (PARAMOUNT REALTY SDN BHD) telah memanggil satu mesyuarat pemilik pemilik berdaftar TUAN PUNYA RUMAH  400 UNIT RUMAH  YANG SAH untuk memilih dan menubuhkan satu JawatanKuasa Pengurusan Flat Taman Sejahtera  . Surat pekeliling telah di edarkan sebulan sebelum mesyuarat itu di mulakan, namun tidak di perjelaskan dengan teliti syarat syarat untuk menghadiri dan mereka yang layak untuk mengundi dalam mesyuarat tersebut.
            Ini telah menjadi kekeliruan oleh para pemilik yang datang atau pun Proxy mereka .Pihak pemaju melalui peguam dan kakitangan nya  hanya menyatakan yang layak untuk mengundi adalah terdiri dari mereka yang telah menukar Hakmilik Strata Title ,...Pemilik yang hadir tidak berpuashati kerana pihak pemaju hanya memaklumkan masa itu sahaja prasyarat yang patut di patuhi.
           Pemilik  yang telah menukar Hakmilik Strata Title setakat 22/3/2011 dalam catatan pemaju adalah lebih kurang 165 orang sahaja yang dah berbuat demikian .yang hadir pemilik yang memilikki strata title adal lebih kurang 21 orang .mesyuarat tidak dapat di jalankan kerana mengikut Akta ..(.kata peguam pemaju ) ia nya harus lebih kurang 50 orang. setelah menunggu selama 30 minit perjumpaan pun dibatalkan .kerana kata peguam tidak cukup korum.dan mereka akan pergi kepejabat tanah untuk memaklumkan perkara tersebut. mesyuarat akan di teruskan pada minggu yang kehadapan walau pun tak cukup korumm....
        Seminggu selepas perjumpaan tersebut pada hari sabtu 27/3/2011.pihak pemaju telah datang semula bersama lawyer dan Bord director untuk mengadakan semula mesyuarat dengan pemilik ,malangnya pemilik yang layak hanya seramai 8 orang sahaja..beberapa pemilik  yang hadir  tak layak untuk mengundi dan menjadi jawatan kuasa ..
Disini timbul kompflik dan kemarahan dari pihak saya kerana kakitangan pemaju telah meminta saya menjelaskan kononya tunggakkan bil maitainance dan bil air sebanyak RM134.50 kerana bulan March dan April belum berakhir ...ada akai kah?.lu silap orang lah pemaju...
       Mesyuarat sepatut nya tak boleh diadakan tetapi pihak penguam dan pemaju mendesak juga dan mereka mengajak saya yang di cadangkan oleh puan Jamaliah untuk menjadi Pengerus Mesyuarat..
saya menerima dengan bersayarat untuk menjadi pegerusi mesyuarat sementara sahaja...namun apabila mesyuarat berjalan bersama sama 8 orang sahaja pemilik yang berkelayakkan bayangkanlah ..boleh di terima atau tidak mesyuarat tersebut..?
Tujuan saya menjadi pengerusi adalah untuk mengetahui apakah agenda sebenar pihak pemaju dan agenda yang telah di tulis dalam minit mesyuarat mereka. ternyata pemilik /penduduk berhutang dengan pemaju lebeh kurang RM60,000.00 biil air dan maitainance..... pihak lawyer mengatakan mesyuarat tersebut shah dan akan  di bawa ke Pejabat Tanah untuk tindakkan lanjut..

Persoalan nya sekarang bagi pihak penduduk adakah Shah mesyuarat tersebut dan penduduk berpuas hatii..Bagi  saya  tindakkan lanjut dalam hal ini ialah mennunggu surat perlantikkan jawatan dari pihak pemaju dan pejabat tanah baru saya akan bertindak untuk membuat tinddakkan selanjut nya bersama lapan orang ajk yang di lantik.dan akan bermesuarat dengan PemilikPemilik  Rumah Penduduk,.PersatuanPersatuan Penduduk,Flat Sejahtera dan Taman Sejahtera, Surau,Ngo ,Pengurusan Dewan Civik Taman Sejahtera,serta pihakUMNOBahagian Serta wakil DBKL dan PEMAJU PARAMOUNT REALTY.
Untuk perhatian semua , saya telah membuat research di laman web Persatuan Pemilik Rumah Malaysia dan juga meneliti akta starata title pindaan 2007 berkenaan pengurusan maintainance insaallah banyak info yang saya dapat. .BERSAMA ini saya.jlampirkan beberapa artikel yang saya perolehi untuk jadi panduan dan dikongsi bersama untu Pemilik Pemilik Rumah Flat taman Sejahtera .jumpa lagi pada atikel yang akan datang untuk info bersama...
jika penduduk dan pemilik ingin menbuat sebarang pertanyaan dan ada informasi berguna untuk di kongsi bersama untuk tindakkan kita dimasa akan datang sila hubungi saya HP 0196165046
(R) 03 62519070
 BERKHIDMAT dengn TULUS dan  MULUS bukan  KERANA PULUS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan